Съветът за електронни медии наложи две глоби на БНР

Светослав Костов – генерален директор на БНР
Снимка: принтскрийн БНТ, архив

Съветът за електронни медии (СЕМ) наложи на Българското национално радио (БНР) санкции в размер на 7 хил. лева заради нарушаване на индивидуалната лицензия и 20 хил. лева за нарушаване на принципа за гарантиране правото на информация, предаде БНР.

Преди по-малко от две седмици Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) връчи на БНР акт за установяване на административно нарушение заради неправомерно спиране на програма „Хоризонт“ на Българското национално радио. Глобата, предвидена за това нарушение в закона е от 10 хил. до 100 хил. лева.

На 13 септември т.г. БНР безпрецедентно спря ефирното излъчване на програма „Хоризонт“ с първоначално обяснение профилактика и последващи неясни отговори за причината от новоназначения генерален директор на радиото. Спирането бе предхождано от свалянето от ефир на журналиста Силвия Великова, която под заплаха от протести бе върната на ефир от ръководството.

След безпрецедентното спиране на радиото и изнесената информация за оказван натиск върху журналисти и редактори от радиото, СЕМ поиска оставката на генералния директор на БНР.

Днес членовете на медийния регулатор са обсъдили проектобюджетите на БНР и БНТ за следващата година, но не дадохастановище, а са поискали допълнителна информация. 

Цитирана от БНР, председателят на СЕМ София Владимирова заяви:

„Да бъдат изпратени две писма до двете обществени медии с искане за повече информация, след като бъдат получени от членовете на съвета, ако има такова желание, да бъдат поканени генералните директори да отговорят на въпроси на съветниците, преди да бъде изготвено окончателното становище на СЕМ по отношение на двата бюджета“. 

 

Истината струва скъпо. Ако сте я открили тук – подкрепете ни!

Истината струва скъпо.  Ако сте я открили тук – подкрепете ни!

Дарявам